URZĄD MIASTA PIEKARY ŚLĄSKIE
NAZWA KOMÓRKI ORGANIZACYJNEJ:
Biuro Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych
NR KARTY: BED.1611.9.2021
TYTUŁ KARTY/NAZWA PROCEDURY: REKLAMACJE W SPRAWIE NIEPRAWIDŁOWOŚCI W REJESTRZE WYBORCÓW
OGÓLNY OPIS:
-
Stały rejestr wyborców obejmuje osoby stale zamieszkałe na obszarze gminy, którym przysługuje prawo wybierania.
Rejestr służy do sporządzania spisów wyborców dla wyboru Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, dla wyborów do Sejmu i do Senatu, dla wyboru posłów do Parlamentu Europejskiego, dla wyborów do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw, dla wyboru wójta, burmistrza, prezydenta miasta oraz do sporządzania spisów osób uprawnionych do udziału w referendum ogólnokrajowym oraz w referendum lokalnym.
-
Do rejestru z urzędu wpisani są wyborcy będący obywatelami polskimi, którzy są zameldowani na obszarze gminy (miasta) na pobyt stały.
-
Do rejestru wyborców na terenie danej gminy (miasta) mogą być także wpisani - na podstawie decyzji właściwego wójta, burmistrza, prezydenta miasta - inni obywatele polscy, o ile spełniają określone warunki:
-
stale zamieszkują na obszarze danej gminy (miasta) bez zameldowania na pobyt stały,
-
stale zamieszkują na obszarze danej gminy (miasta) pod innym adresem niż ich adres zameldowania na pobyt stały,
-
są osobami nigdzie niezamieszkałymi, stale przebywającymi na obszarze danej gminy (miasta).
-
Reklamacja na nieprawidłowości w rejestrze wyborców może dotyczyć:
-
pominięcia wyborcy w rejestrze wyborców,
-
wpisania do rejestru wyborców osoby, która nie ma prawa wybierania,
-
niewłaściwych danych o osobach wpisanych do rejestru wyborców,
-
ujęcia w rejestrze wyborców osoby, która nie zamieszkuje stale na obszarze gminy.
WYMAGANE DOKUMENTY:
Dowód osobisty lub inny dokument tożsamości (do wglądu).
W sytuacji składania wniosku w postaci dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (za pośrednictwem PeUP), dostarczenie dokumentu tożsamości do wglądu nie jest wymagane.
SPOSÓB DOSTARCZENIA DOKUMENTÓW:
-
Reklamacje w sprawie nieprawidłowości w rejestrze wyborców należy składać (pisemnie lub do protokołu) w budynku Urzędu Miasta przy ul. Bytomskiej 92, Biuro Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych – pokój nr 1 i 2 (parter). Godziny urzędowania: poniedziałek 7:30 - 17:00, wtorek - czwartek 7:30 - 15:30, piątek 7:30 - 14:00.
-
Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP – opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
WYKORZYSTANIE SKRZYNKI KONTAKTOWEJ PeUP oraz e-formularzy:
-
W celu skorzystania z elektronicznej drogi wymiany dokumentów należy posiadać założoną skrzynkę kontaktową i być zalogowanym.
-
Niżej przedstawiamy zalecaną kolejność działań w celu wysłania dokumentów drogą elektroniczną:
- wykonaj logowanie oraz wypełnij formularz (ikonka – Edytuj dokument);
- podpisz dokument, opatrując go kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (ikonka – Podpisz dokument lub Podpisz dokument przez ePUAP);
- wyślij dokument do urzędu drogą elektroniczną (ikonka – Wyślij dokument).
OPŁATY:
Wniosek jest wolny od opłat.
TERMINY I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
-
Reklamację wnosi się pisemnie lub ustnie do protokołu. Wójt obowiązany jest rozpatrzyć reklamację w terminie 3 dni od dnia jej wniesienia i wydać decyzję w sprawie.
-
Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:
-
drogą elektroniczną poprzez skrzynkę kontaktową PeUP,
-
poprzez pocztę tradycyjną,
-
osobiście w siedzibie urzędu.
-
-
O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.
Biuro Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych, ul. Bytomska 92 pokój nr 1 i 2 - parter. Numer telefonu: (32) 77 61 470, (32) 39 39 317 i (32) 39 39 324; faks: (32) 287 22 69. Godziny urzędowania: poniedziałek 7:30 - 17:00, wtorek - czwartek 7:30 - 15:30, piątek 7:30 - 14:00.
INFORMACJE NA TEMAT PRZEBIEGU SPRAWY:
Przedmiotowych informacji udziela Biuro Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych, ul. Bytomska 92 pokój nr 1 i 2 - parter. Numer telefonu: (32) 77 61 470 , (32) 39 39 324 i (32) 39 39 317; faks: (32) 287 22 69. Godziny urzędowania: poniedziałek 7:30 - 17:00, wtorek - czwartek 7:30 - 15:30, piątek 7:30 - 14:00.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Skargę na decyzję wnosi się do właściwego miejscowo sądu rejonowego w terminie 3 dni od dnia otrzymania rozstrzygnięcia za pośrednictwem organu, do którego został złożony wniosek.
Skarga do sądu jest wolna od opłat.
SKARGI I WNIOSKI:
Skargi i wnioski związane z pracą urzędu można składać na jeden z poniższych sposobów:
-
przy pomocy formularza elektronicznego Skarga lub Wniosek dostępnego w dziale Inne poprzez skrzynkę kontaktową PeUP ,
-
przesłać drogą elektroniczną na adres e-mail um@piekary.pl lub przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP:
- podpisując dokument kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
- podpisem zaufanym
- lub podpisem osobistym
-
przesłać pocztą tradycyjną,
-
złożyć osobiście w urzędzie w godzinach jego pracy - Urząd Miasta Piekary Śląskie ul. Bytomska 84 lub ul. Bytomska 92 – Punkt Informowania Mieszkańców – parter,
numer telefonu: 32 77 61 430 i 32 39 39 364, godziny urzędowania : poniedziałek 7:30 – 17:00, wtorek – czwartek 7:30 – 15:30, piątek 7:30 – 14:00.
Skargi i wnioski przyjmuje Prezydent Miasta lub upoważniona osoba w każdy poniedziałek od 13:00 - 17:00; numer telefonu: (32) 39 39 358.
Skargi i wnioski są wolne od opłat.
PODSTAWA PRAWNA:
-
Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy
-
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze.
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Ogólnego rozporządzenie o ochronie danych nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO), informuję że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Piekary Śląskie z siedzibą przy ul. Bytomskiej 84, 41-940 Piekary Śląskie, tel. +48 (32) 39 39 411 (sekretariat); e-mail: um@piekary.pl, bip.piekary.pl;
2. Wyznaczony został inspektor ochrony danych, z którym można się skontaktować w sprawach ochrony swoich danych osobowych pod adresem e-mail: dane.osobowe@piekary.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora wskazany powyżej. Jakakolwiek zmiana osoby wyznaczonej na Inspektora ochrony danych nie będzie wpływała na wskazane sposoby kontaktu.
3. Pani/Pana dane będą przetwarzane w następujących celach i zgodnie z następującymi podstawami prawnymi, przez następujący okres :
Cel |
Podstawa prawna |
Okres przechowywania |
Reklamacje w sprawie nieprawidłowości w rejestrze wyborców i w spisie wyborców – na podstawie Rozdziału 4 i 5 ustawy z dnia 5 stycznia 2011r. Kodeks wyborczy |
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO |
Dokumenty przechowywane są przez okres 5 lat. |
4. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do realizacji celu, o którym mowa w pkt 3. Po zrealizowaniu tego celu dane osobowe będą przechowywane w celach archiwalnych, zgodnie z postanowieniami Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. Okres przetwarzania może ulec zmianie ze względu na zmianę przepisów prawa.
5. Z poszanowaniem poufnego charakteru Pani/Pana danych, w tym stosując mechanizmy minimalizujące liczbę przekazywanych danych oraz ograniczając możliwość przekazywania danych o charakterze wrażliwym, Pani/Pana dane mogą być ujawniane podmiotom i osobom upoważnionym na podstawie przepisów prawa, operatorowi pocztowemu lub kurierowi, w celu przekazywania korespondencji papierowej oraz podmiotom przetwarzającym:
– Asseco Data S.A. z siedzibą przy ul. Podolskiej 21, 81-321 Gdynia, której powierzono dane w związku z asystą techniczną zintegrowanego systemu wspomagania zarządzania miastem w Urzędzie Miasta Piekary Śląskie.
- LTC Sp. Z o.o. z siedzibą przy ul. Pabianickiej 159/161, 93-490 Łódź, której powierzono dane w związku z asystą techniczną elektronicznego systemu obiegu dokumentów w Urzędzie Miasta Piekary Śląskie.
6. Ma Pan/Pani prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo do żądania ich sprostowania w takim zakresie, w jakim wskazane dane są niezgodne ze stanem faktycznym, usunięcia, jeżeli dane nie są niezbędne do wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej oraz do ograniczenia przetwarzania. Ponadto może Pani/Pan wnieść sprzeciw wobec przetwarzania w celu realizacji zadania w interesie publicznym lub w celu sprawowania władzy publicznej (art.6 ust.1 lit. e RODO).
7. W celu skorzystania z ww. należy skontaktować się z administratorem lub Inspektorem ochrony danych. Administrator, w przypadkach wskazanych w art. 17 ust. 3 lit. b RODO, ma prawo odmówić usunięcia Pani/Pana danych osobowych.8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego ds. ochrony danych osobowych - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, iż przepisy RODO zostały naruszone.
9. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Jest Pani/Pan zobowiązana/y do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie pozostawienie sprawy bez rozpoznania.
10. Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania, o którym mowa w art. 22 RODO.
FORMULARZE:
Brak