
46. Zmiana stanu faktycznego i prawnego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
URZĄD MIASTA PIEKARY ŚLĄSKIE
Nazwa komórki organizacyjnej:
Wydział Strategii i Rozwoju - Referat Działalności Gospodarczej
Nr karty: SRd.1611.46.2022
TYTUŁ KARTY/NAZWA PROCEDURY: Zmiana stanu faktycznego i prawnego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
OGÓLNY OPIS: Zgodnie z art. 18 ust. 7 pkt 7 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. 2023 r. poz. 165) warunkiem prowadzenia sprzedaży napojów alkoholowych do spożycia w miejscu lub poza miejscem sprzedaży jest zgłaszanie organowi zezwalającemu zmian stanu faktycznego i prawnego, w stosunku do danych zawartych w zezwoleniu, w terminie 14 dni od dnia powstania zmiany. WYMAGANE DOKUMENTY: 1.Wypełniony formularz wniosku. 2. Dowód osobisty lub inny dokument tożsamości (do wglądu). W sytuacji składania wniosku w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego bezpiecznym podpisem weryfikowanym kwalifikowanym certyfikatem (za pośrednictwem PeUP), dostarczenie dokumentu tożsamości do wglądu nie jest wymagane. W pozostałych sytuacjach dowód osobisty lub inny dokument tożsamości może być okazywany przy składaniu wniosku, w trakcie prowadzonego postępowania lub przy odbiorze dokumentu kończącego sprawę. 3.Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo potwierdzona kopia) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty. 4. Do wniosku należy dołączyć załączniki w zależności od rodzaju zmiany: · Zmiana branży sklepu lub rodzaju lokalu gastronomicznego: decyzja/zaświadczenie właściwego Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, ewentualna zmiana w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej* (kody PKD), ewentualna zmiana w tytule prawnym do punktu sprzedaży. · Zmiana oznaczenia/danych adresowych przedsiębiorcy: zmiana danych w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej/Krajowym Rejestrze Sądowym, ewentualna zmiana w tytule prawnym do punktu sprzedaży, w decyzji Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, zaświadczeniu Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego. · Zmiana składu osobowego wspólników spółki cywilnej: umowa/aneks do umowy spółki cywilnej, zmiana danych w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, ewentualna zmiana w tytule prawnym do punktu sprzedaży, w decyzji Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, zaświadczeniu Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego. · W przypadku występowania kilku stron w postępowaniu konieczne jest złożenie oświadczenia o wyrażeniu zgody na zmianę decyzji przez wszystkich członków organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną lub komandytową. SPOSÓB DOSTARCZENIA DOKUMENTÓW: Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów: 1. Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP - o ile Wnioskodawca posiada bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany kwalifikowanym certyfikatem lub podpis elektroniczny złożony z wykorzystaniem Profilu Zaufanego ePUAP. 2. Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym). 3. Złożyć osobiście w urzędzie w godzinach jego pracy. Dokumenty do wglądu okazuje się urzędnikowi prowadzącemu sprawę przy składaniu wniosku. Dokumenty przesłane do wglądu pocztą tradycyjną - po dokonaniu czynności urzędowych - zostaną odesłane na wskazany adres.
W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni. OPŁATY: 1. Przy wydaniu decyzji z urzędu wniosek jest wolny od opłat. 2. Opłata skarbowa za wydanie decyzji administracyjnej: 10 PLN. 3. Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN. Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej. PKO Bank Polski SA Urząd Miasta Piekary Śląskie – Podatki 08 1020 2313 0000 3802 0556 3566 Przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu - 4. Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku. TERMINY I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY: 1. W terminie do 1 miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku wydawana jest decyzja administracyjna o zmianie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych. W sprawach szczególnie skomplikowanych termin ten może zostać ulec wydłużeniu do 2 miesięcy. 2. Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:
INFORMACJE NA TEMAT PRZEBIEGU SPRAWY: 1. Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście. 2. Informacje można uzyskać również telefonicznie. TRYB ODWOŁAWCZY: 1. Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Piekary Śląskie. Odwołanie należy złożyć na jeden z poniższych sposobów: · Przy pomocy formularza elektronicznego Odwołanie dostępnego w dziale Inne, poprzez skrzynkę kontaktową PeUP, ile Odwołujący posiada bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany kwalifikowanym certyfikatem lub Profil Zaufany ePUAP. · Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym). · Bezpośrednio w siedzibie urzędu w godzinach jego pracy.
2. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego. 3. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat. 4. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. 5. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji. SKARGI I WNIOSKI: 1. Skargi i wnioski związane z pracą urzędu można składać na jeden z poniższych sposobów: 2. Pisemnie przy pomocy formularza elektronicznego Skarga lub Wniosek dostępnego w dziale Inne, poprzez skrzynkę kontaktową PeUP. 3. Pisemnie pocztą tradycyjną. 4. Pisemnie bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy. 5. Ustnie bezpośrednio u wyznaczonego pracownika urzędu.
6. Skargi i wnioski są wolne od opłat. PODSTAWA PRAWNA: · Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (tekst jednolity Dz. U. z 2023 r. poz. 165) · Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz. U. 2022 r. poz. 2142). INFORMACJE DODATKOWE: Brak FORMULARZE: Wewnętrzne: Wniosek o zmianę stanu faktycznego i prawnego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, oświadczenie o wyrażeniu zgody na zmianę stanu faktycznego i prawnego. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (w skrócie RODO), informuję, iż: 1. Administratorem Pani/Pana danych jest Prezydent Miasta w Piekarach Śląskich z siedzibą przy ul. Bytomskiej 84, 41-940 Piekary Śląskie, tel.+48(32)3939411, adres e-mail: um@piekary pl, bip.piekary.pl a) drogą mailową na adres: dane.osobowe@piekary.pl b) pisemnie na adres siedziby Administratora wskazany powyżej. 3. Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu realizacji obowiązku prawnego polegającego na zmianie stanu faktycznego i prawnego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia na terenie Piekar Śląskich w związku z art. 18 ust. 7 pkt 7 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. 2023 r. poz. 165) 4. Z poszanowaniem poufnego charakteru Pani/Pana danych, w tym stosując mechanizmy minimalizujące liczbę przekazywanych danych oraz ograniczając możliwość przekazywania danych o charakterze wrażliwym, Pani/Pana dane mogą być ujawnione podmiotom i osobom upoważnionym na podstawie przepisów prawa, operatorowi pocztowemu lub kurierowi w przypadku prowadzenia korespondencji tradycyjnej, a także podmiotom przetwarzającym: 5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do realizacji celu/celów, o którym/ch mowa w ust. 3. Po zrealizowaniu tego celu dane osobowe będą przechowywane w celach archiwalnych przez okres 3 lat, licząc od upływu terminu ważności, wygaszenia bądź cofnięcia uprawnienia. Okres przechowywania może ulec zmianie ze względu na zmiany przepisów prawa. 6. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo do żądania ich sprostowania w takim zakresie, w jakim wskazane dane są niezgodne ze stanem faktycznym, usunięcia, jeżeli dane nie są niezbędne do wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej oraz do ograniczenia przetwarzania. Ponadto ma Pan/Pani prawo do wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania opartego na art. 6 ust. 1 lit.e lub f RODO. 7. W celu skorzystania z ww. należy skontaktować się z administratorem lub Inspektorem Ochrony Danych. Administrator danych osobowych, w przypadkach wskazanych w art. 17 ust. 3 lit. b RODO, ma prawo odmówić usunięcia Pani/Pana danych osobowych. 8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego ds. ochrony danych osobowych – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2,00-193 Warszawa jeśli uzna Pani/Pan, iż przepisy RODO zostały naruszone. 9. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym związanym z realizacją pkt. 3. Konsekwencją nie podania danych wykonanie zadań określonych w pkt. 3 nie będzie możliwe. 10. Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania, o którym mowa w art. 22 RODO.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Załączniki
Metadane
Źródło informacji: | Barbara Włodarz |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Barbara Włodarz |
Data wprowadzenia: | 2023-01-11 15:03:45 |
Opublikował: | Barbara Włodarz |
Data publikacji: | 2023-01-11 15:06:57 |
Ostatnia zmiana: | 2023-03-29 12:47:25 |
Ilość wyświetleń: | 183 |