
SPORZĄDZENIE TESTAMENTU
URZĄD MIASTA PIEKARY ŚLĄSKIE
NAZWA KOMÓRKI ORGANIZACYJNEJ :
Biuro Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych
Nr KARTY : BED.1611.12.2018
TYTUŁ KARTY/NAZWA PROCEDURY : SPORZĄDZENIE TESTAMENTU.
OGÓLNY OPIS :
Spadkodawca w obecności dwóch świadków oświadcza swoją ostatnią wolę ustnie wobec Prezydenta Miasta, Sekretarza Miasta lub Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego.
Świadkiem przy sporządzaniu testamentu nie może być osoba:
a) nie mająca pełnej zdolności do czynności prawnych;
b) niewidoma, głucha lub niema;
c) nie mogąca czytać i pisać;
d) nie władająca językiem, w którym spadkodawca sporządza testament;
e) skazana prawomocnie wyrokiem sądowym za fałszywe zeznania;
f) dla której w testamencie została przewidziana jakakolwiek korzyść, a także małżonek tej osoby, jej krewni i powinowaci pierwszego i drugiego stopnia oraz osoby pozostające
z nią w stosunku przysposobienia.
Z tej formy testamentu nie mogą korzystać osoby nieme i głuche.
Testament może być przechowywany w Urzędzie Miasta.
WYMAGANE DOKUMENTY :
Do wglądu:
a/ dowody osobiste osób uczestniczących przy sporządzaniu testamentu;
b/ odpis Księgi Wieczystej nieruchomości( jeżeli w skład spadku wchodzi nieruchomość).
SPOSÓB DOSTARCZENIA DOKUMENTÓW :
Przy sporządzaniu testamentu do wglądu należy okazać dowody osobiste oraz ewentualnie odpis Księgi Wieczystej dotyczący nieruchomości.
OPŁATY :
Opłata skarbowa za sporządzenie protokołu zawierającego ostatnią wolę spadkodawcy wynosi 22 zł.
Opłatę skarbową wnosi się:
-w kasie Urzędu Miasta w Piekarach Śląskich (ul. Bytomska 84, pokój nr 1, parter) lub
-na konto bankowe:
PKO Bank Polski SA Urząd Miasta Piekary Śląskie – Podatki 08 1020 2313 0000 3802 0556 3566
Godziny urzędowania kasy:
poniedziałek 7:30 – 16:30
wtorek – czwartek 7:30 – 15:00
piątek 7:30 – 13.30
TERMINY I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY :
Sporządzenie testamentu następuje w terminie do 14 dni od dnia zgłoszenia woli sporządzenia testamentu przez spadkodawcę.
INFORMACJE NA TEMAT PRZEBIEGU SPRAWY :
TRYB ODWOŁAWCZY :
Nie przysługuje.
SKARGI I WNIOSKI :
Skargi i wnioski związane z pracą urzędu można składać na jeden z poniższych sposobów:
1. przy pomocy formularza elektronicznego Skarga lub Wniosek dostępnego w dziale Inne poprzez skrzynkę kontaktową PeUP ,
2. przesłać drogą elektroniczną na adres e-mail um@piekary.pl lub przesłać drogą elektroniczną
przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP:
- podpisując dokument kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub
- podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP,
3. przesłać pocztą tradycyjną,
4. złożyć osobiście w urzędzie w godzinach jego pracy – Urząd Miasta Piekary Śląskie ul. Bytomska 84 lub ul. Bytomska 92 – Punkt Informowania Mieszkańców – parter, numer telefonu: 32 77 61 430 i 32 39 39 364, godziny urzędowania: poniedziałek 7:30-17:00, wtorek – czwartek 7:30 – 15:30, piątek 7:30- 14:00.
Skargi i wnioski przyjmuje Prezydent Miasta lub upoważniona osoba w każdy poniedziałek od 13:00 - 17:00; numer telefonu (32) 39 39 358.
Skargi i wnioski są wolne od opłat.
PODSTAWA PRAWNA :
a/ Art. 951 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny;
b/ Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH :
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny). Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Ogólnego rozporządzenie o ochronie danych nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO), informuję że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Piekary Śląskie z siedzibą przy ul. Bytomskiej 84, 41-940 Piekary Śląskie, tel. +48 (32) 39-39-411 (sekretariat); e-mail: um@piekary.pl, bip.piekary.pl;
2. Wyznaczony został inspektor ochrony danych, z którym można się skontaktować w sprawach ochrony swoich danych osobowych pod adresem e-mail: dane.osobowe@piekary.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora wskazany powyżej. Jakakolwiek zmiana osoby wyznaczonej na Inspektora ochrony danych nie będzie wpływała na wskazane sposoby kontaktu.
3. Pani/Pana dane będą przetwarzane w następujących celach i zgodnie z następującymi podstawami prawnymi, przez następujący okres :
Cel |
Podstawa prawna |
Okres przechowywania |
Sporządzanie testamentu - na podstawie ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny |
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO |
Testament jest przechowywany do czasu zgonu osoby, następnie wysyłany do Sądu rejonowego celem otwarcia |
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do realizacji celu, o którym mowa w pkt 3, zgodnie z art. 646 kodeksu postępowania cywilnego. Okres przetwarzania może ulec zmianie ze względu na zmianę przepisów prawa.
4. Z poszanowaniem poufnego charakteru Pani/Pana danych, w tym stosując mechanizmy minimalizujące liczbę przekazywanych danych oraz ograniczając możliwość przekazywania danych o charakterze wrażliwym, Pani/Pana dane mogą być ujawniane podmiotom i osobom upoważnionym na podstawie przepisów prawa, operatorowi pocztowemu lub kurierowi, w celu przekazywania korespondencji papierowej oraz podmiotom przetwarzającym:
– Asseco Data S.A. z siedzibą przy ul. Podolskiej 21, 81-321 Gdynia, której powierzono dane w związku z asystą techniczną zintegrowanego systemu wspomagania zarządzania miastem w Urzędzie Miasta Piekary Śląskie.
- LTC Sp. Z o.o. z siedzibą przy ul. Pabianickiej 159/161, 93-490 Łódź, której powierzono dane w związku z asystą techniczną elektronicznego systemu obiegu dokumentów w Urzędzie Miasta Piekary Śląskie.
5. Ma Pan/Pani prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo do żądania ich sprostowania w takim zakresie, w jakim wskazane dane są niezgodne ze stanem faktycznym, usunięcia, jeżeli dane nie są niezbędne do wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej oraz do ograniczenia przetwarzania. Ponadto może Pani/Pan wnieść sprzeciw wobec przetwarzania w celu realizacji zadania w interesie publicznym lub w celu sprawowania władzy publicznej (art. 6 ust.1 lit. e RODO).
6. W celu skorzystania z ww. należy skontaktować się z administratorem lub Inspektorem ochrony danych. Administrator, w przypadkach wskazanych w art. 17 ust. 3 lit. b RODO, ma prawo odmówić usunięcia Pani/Pana danych osobowych.
7. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego ds. ochrony danych osobowych - – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, iż przepisy RODO zostały naruszone.
8. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Jest Pani/Pan zobowiązana/y do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie pozostawienie sprawy bez rozpoznania.
9. Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania, o którym mowa w art. 22 RODO.
FORMULARZE :
Brak
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Metadane
Źródło informacji: | Janina Wieczorek |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Janina Wieczorek |
Data wprowadzenia: | 2018-06-21 10:13:52 |
Opublikował: | Janina Wieczorek |
Data publikacji: | 2018-06-21 11:28:56 |
Ostatnia zmiana: | 2022-05-26 10:32:47 |
Ilość wyświetleń: | 1524 |