
INTERPRETACJA W ZAKRESIE PRAWA PODATKOWEGO
URZĄD MIASTA PIEKARY ŚLĄSKIE
Nazwa komórki organizacyjnej : Wydział Finansowo – Podatkowy
Nr karty : FPp.1611.28.2023
TYTUŁ KARTY/ NAZWA PROCEDURY :
INTERPRETACJA W ZAKRESIE PRAWA PODATKOWEGO
OGÓLNY OPIS :
- Wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego w zakresie podatków: rolnego, leśnego, od nieruchomości, od posiadania środków transportowych oraz opłat: targowej, skarbowej, od posiadania psów, kieruje się do Prezydenta Miasta Piekary Śląskie.
- Wniosek o interpretację indywidualną może dotyczyć zaistniałego stanu faktycznego lub zdarzeń przyszłych.
- Wnioskodawcą może być każda osoba zainteresowana wydaniem przez organ podatkowy interpretacji indywidualnej dotyczącej zakresu i sposobu stosowania prawa podatkowego.
- Wnioskujący o wydanie interpretacji indywidualnej składa oświadczenie pod rygorem odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznania, że elementy stanu faktycznego objęte wnioskiem o wydanie interpretacji w dniu złożenia wniosku nie są przedmiotem toczącego się postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego organu kontroli skarbowej oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego lub organu kontroli skarbowej. W razie złożenia fałszywego oświadczenia wydana interpretacja indywidualna nie wywołuje skutków prawnych.
- Składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego oraz do przedstawienia własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej tego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego.
WYMAGANE DOKUMENTY:
- Wypełniony formularz wniosku.
- Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo potwierdzona kopia) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
SPOSÓB DOSTARCZENIA DOKUMENTÓW :
- Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
- przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP - opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
- przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
- złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy – Referat Podatkowy ul .Bytomska 84, pokój nr 3 - parter. Numer telefonu: (32) 39 39 313 i (32) 39 39 334. Godziny urzędowania: poniedziałek 7:30 - 17:00, wtorek - czwartek 7:30 - 15:30, piątek 7:30 - 14:00.
- przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP - opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
- W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach podatnik zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni.
OPŁATY :
- Kwota opłaty: 40 zł.
- Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto bankowe urzędu: 08 1020 2313 0000 3802 0556 3566 przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu ul. Bytomska 84 pokój nr 1 – parter. Numer telefonu: (32) 39 39 318. Godziny urzędowania: poniedziałek 7:30 - 16:30, wtorek - czwartek 7:30 - 15:00, piątek 7:30 - 13:30.
- Termin wniesienia opłaty: w ciągu 7 dni od dnia złożenia wniosku.
- W przypadku niedokonania opłaty w terminie 7 dni, organ wzywa do jej uiszczenia. W razie niezastosowania się do wezwania organ pozostawia wniosek bez rozpatrzenia.
- W przypadku wystąpienia w jednym wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej odrębnych stanów faktycznych lub zdarzeń przyszłych pobiera się opłatę od każdego przedstawionego we wniosku odrębnego stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego.
TERMINY I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY :
- Interpretacja wydawana jest w terminie do 3 miesięcy od dnia otrzymania wniosku.
- Do ww. terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa podatkowego dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień z winy wnioskodawcy albo z przyczyn niezależnych od organu.
- W razie niewydania interpretacji indywidualnej w ww. terminie uznaje się, że w dniu następującym po dniu, w którym upłynął termin wydania interpretacji, została wydana interpretacja stwierdzająca prawidłowość stanowiska wnioskodawcy w pełnym zakresie.
- Dokument może być odebrany przez wnioskodawcę:
- poprzez skrzynkę kontaktową PeUP
- poprzez pocztę tradycyjną
- osobiście w siedzibie urzędu - Referat Podatkowy ul. Bytomska 84, pokój nr 3 - parter. Numer telefonu: (32) 39 39 313 i (32) 39 39 334. Godziny urzędowania: poniedziałek 7:30 - 17:00, wtorek - czwartek 7:30 - 15:30, piątek 7:30 - 14:00.
- poprzez skrzynkę kontaktową PeUP
INFORMACJE NA TEMAT PRZEBIEGU SPRAWY :
- Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście - Referat Podatkowy ul. Bytomska 84, pokój nr 3 - parter. Numer telefonu: (32) 39 39 313 i (32) 39 39 334. Godziny urzędowania: poniedziałek 7:30 - 17:00, wtorek - czwartek 7:30 - 15:30, piątek 7:30 - 14:00.
- Z uwagi na konieczność zachowania tajemnicy skarbowej, informacje na temat przebiegu sprawy nie są udzielane telefonicznie. Telefonicznie są udzielane jedynie dodatkowe informacje na temat dokumentów niezbędnych do rozpoczęcia postępowania w sprawie.
TRYB ODWOŁAWCZY:
- Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w terminie 30 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Piekary Śląskie. Skargę należy złożyć na jeden z poniższych sposobów:
1) przy pomocy formularza elektronicznego Skarga do sądu dostępnego w dziale Inne , poprzez skrzynkę kontaktową PeUP.
2) pisemnie pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
3) bezpośrednio w siedzibie urzędu ul. Bytomska 84 lub ul. Bytomska 92 Punkt Informowania Mieszkańców - parter. Numer telefonu: (32) 77 61 430 i (32) 39 39 364. Godziny urzędowania: poniedziałek 7:30 - 17:00, wtorek - czwartek 7:30 - 15:30, piątek 7:30 - 14:00.
- O zachowaniu terminu decyduje data nadania skargi.
- Wniesienie skargi jest wolne od opłat.
SKARGI I WNIOSKI :
- Skargi i wnioski związane z pracą urzędu można składać na jeden z poniższych sposobów:
- pisemnie przy pomocy formularza elektronicznego Skarga lub Wniosek dostępnego w dziale Inne, poprzez skrzynkę kontaktową PeUP.
- pisemnie pocztą tradycyjną.
- pisemnie bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
- ustnie bezpośrednio u wyznaczonego pracownika urzędu – skargi i wnioski przyjmuje Prezydent Miasta lub upoważniona osoba ul. Bytomska 84, poniedziałek 13:00 - 17:00. Numer telefonu: (32) 39 39 358.
- pisemnie przy pomocy formularza elektronicznego Skarga lub Wniosek dostępnego w dziale Inne, poprzez skrzynkę kontaktową PeUP.
- Skargi i wnioski są wolne od opłat.
INFORMACJE DODATKOWE :
1. Interpretacje indywidualne wraz z wnioskiem o wydanie interpretacji, po usunięciu danych identyfikujących wnioskodawcę oraz inne podmioty wskazane w treści interpretacji, są niezwłocznie zamieszczane w Biuletynie Informacji Publicznej.
2. Interpretacje indywidualne wraz z informacją o dacie doręczenia są niezwłocznie przekazywane właściwemu organowi kontroli skarbowej.
PODSTAWA PRAWNA:
1. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa
2. Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym
3. Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym
4. Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych
5. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH:
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami:
1. Administratorem danych osobowych, które zostały nam przez Pana/Panią przekazane jest Prezydent Miasta Piekary Śląskie z siedzibą przy ul. Bytomskiej 84, 41-940 Piekary Śląskie, tel.: +48 (32) 39-39-411 (sekretariat); e-mail: um@piekary.pl, bip.piekary.pl;
2. W sprawach z zakresu ochrony swoich danych osobowych, ma Pani/Pan prawo skontaktować się
z Inspektorem Ochrony Danych wyznaczonym przez administratora:
a. drogą mailową na adres dane.osobowe@piekary.pl
b. pisemnie na adres siedziby Administratora wskazany powyżej.
Jakakolwiek zmiana osoby wyznaczonej na Inspektora ochrony danych nie będzie wpływała na wskazane sposoby kontaktu.
3. Pani/Pana dane będą przetwarzane w następujących celach i zgodnie z następującymi podstawami prawnymi:
a. opodatkowania nieruchomości: zgodnie z postanowieniami rozdz. 2 ustawy z dnia 12.01.1991 r.
o podatkach i opłatach lokalnych, rozdz. 2 ustawy z dnia 15.11.1984 r. o podatku rolnym oraz ustawy z dnia 30.10.2002 r. o podatku leśnym, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c i e Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
b. opodatkowania środków transportowych: zgodnie z postanowieniami rozdz. 3 ustawy z dnia 12.01.1991r. o podatkach i opłatach lokalnych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c i e RODO;
c. udzielanie ulg w spłacie zobowiązań podatkowych: zgodnie z postanowieniami działu III rozdz. 7a ustawy z dnia 29.08.1997 r. Ordynacja podatkowa na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c i e RODO;
d. wydawania zaświadczeń w sprawach podatkowych: zgodnie z postanowieniami działu VIIIa ustawy z dnia 29.08.1997r. Ordynacja podatkowa, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c i e RODO;
e. stwierdzenia nadpłaty podatku: zgodnie z postanowieniami działu III rozdział 9 ustawy z dnia 29.08.1997r. Ordynacja podatkowa, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c i e RODO
f. zwrot opłaty skarbowej: zgodnie z postanowieniami art. 9 ustawy z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej oraz działu III rozdz. 9 ustawy z dnia 29.08.1997 r. Ordynacja podatkowa, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c i e RODO;
g. windykacji należności budżetu Gminy: zgodnie z postanowieniami działu I rozdz. 1, art. 26 oraz rozdz. 5 ustawy z dnia 17.06.1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c i e RODO.
Ponadto informujemy, iż dane osobowe w postaci numeru telefonu i adresu e-mail będą przetwarzane w celu wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym polegającego na zapewnieniu sprawnego kontaktu umożliwiającego procedowanie złożonego przez Panią/Pana wniosku w sposób celowy, oszczędny i terminowy, w zw. z postanowieniami art. 44 ust. 3 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e RODO"
4. Z poszanowaniem poufnego charakteru Pani/Pana danych, w tym stosując mechanizmy minimalizujące liczbę przekazywanych danych oraz ograniczając możliwość przekazywania danych o charakterze wrażliwym, Pani/Pana dane mogą być ujawniane podmiotom i osobom upoważnionym na podstawie przepisów prawa, operatorowi pocztowemu, Asseco Data Systems S.A. z siedzibą w Gdyni przy ul. Podolskiej 21, której powierzono dane w związku z asystą techniczną zintegrowanego systemu wspomagania zarządzania miastem w Urzędzie Miasta Piekary Śląskie, LTC Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi przy ul. Pabianickiej 159/161, której powierzono dane w związku z asystą techniczną elektronicznego systemu obiegu dokumentów w Urzędzie Miasta Piekary Śląskie. Ponadto w zakresie stanowiącym informację publiczną dane dot. imienia, nazwiska, rodzaju ulgi podatkowej i kwoty ewentualnego umorzenia podatku będą publikowane w BIP Urzędu, na podstawie art. 37 ustawy z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych.
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do realizacji celów, o których mowa w ust. 3. Po zrealizowaniu tych celów dane osobowe będą przechowywane w celach archiwalnych przez okres:
a. pkt 3 a-c, e-f: 10 lat;
b. pkt 3 d i g: 5 lat.
Okresy przechowywania mogą ulec zmianie ze względu na zmiany w przepisach prawa.
6. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo do żądania ich sprostowania w takim zakresie, w jakim wskazane dane są niezgodne ze stanem faktycznym, usunięcia, jeżeli dane nie są niezbędne do wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej oraz do ograniczenia przetwarzania. Ponadto ma Pani/Pan prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania. W celu skorzystania z ww. należy skontaktować się z administratorem lub Inspektorem Ochrony Danych. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego ds. ochrony danych osobowych – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, iż przepisy RODO zostały naruszone.
7. Administrator danych osobowych, na mocy art.17 ust. 3 lit. b RODO, ma prawo odmówić usunięcia Pani/Pana danych osobowych.
8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego ds. ochrony danych osobowych – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, iż przepisy RODO zostały naruszone.
9. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe. Niepodanie danych wiąże się z zastosowaniem art. 54 ustawy z dnia 10.09.1999 r. Kodeks karny skarbowy.
10. Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania, o którym mowa w art. 22 RODO.
Złożenie wniosku jest równoznaczne z zaakceptowaniem powyższych informacji.
![]() |
![]() |
![]() |
Metadane
Podmiot udostępniający: | Wydział Finansowo-Podatkowy |
Źródło informacji: | Bernadeta Kubat |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Ewa Szkopek |
Data wprowadzenia: | 2013-08-27 14:52:05 |
Opublikował: | Ewa Szkopek |
Data publikacji: | 2013-08-28 12:49:34 |
Ostatnia zmiana: | 2023-03-21 13:44:17 |
Ilość wyświetleń: | 4974 |