URZĄD MIASTA PIEKARY ŚLĄSKIE
Nazwa komórki organizacyjnej : Wydział Gospodarki Przestrzennej
Nr karty : GP.1611.50.2019
TYTUŁ KARTY/NAZWA PROCEDURY:
Wydanie wypisu i wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
OGÓLNY OPIS:
1. Każdy ma prawo wglądu do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta oraz otrzymania z niego wypisów i wyrysów.
2. W celu otrzymania wypisów i/lub wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania
przestrzennego miasta należy złożyć stosowny wniosek wraz z wymaganymi załącznikami.
WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Wypełniony formularz wniosku.
2. Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty.
3. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo potwierdzona
kopia) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
SPOSÓB DOSTARCZENIA DOKUMENTÓW:
1. Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
a. przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP, opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP,
b. przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym),
c. złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy tj. w Punkcie Informowania Mieszkańców Przed złożeniem wniosku wskazana jest konsultacja z Pracownikiem Wydziału Gospodarki Przestrzennej.
2. Dokumenty, które mają być dostarczone w oryginałach lub uwierzytelnionych kopiach należy złożyć bezpośrednio w urzędzie lub przesłać pocztą tradycyjną.
3. W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia.
4. W celu skorzystania z elektronicznej drogi wymiany dokumentów należy posiadać założoną skrzynkę kontaktową w PeUP i być zalogowanym.
OPŁATY:
1. Opłata skarbowa od wydania wypisu lub wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania
przestrzennego wynosi:
a) od wypisu:
- do 5 stron - 30 zł
- powyżej 5 stron - 50 zł
b) od wyrysu:
- za każdą wchodzącą w skład wyrysu pełną lub rozpoczętą część odpowiadającą stronie
formatu A4 - 20 zł
- nie więcej niż 200 zł
2. Pracownik rozpatrujący wniosek określa konkretną kwotę opłaty i wzywa do uiszczenia w
oznaczonym czasie ewentualnej dopłaty.
3. Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury
albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 zł.
Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub
rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
Termin wniesienia opłaty w kwocie podstawowej: najpóźniej w dniu składania wniosku.
Ewentualna dopłata w terminie określonym przez pracownika rozpatrującego wniosek.
4. Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto Urzędu Miasta przelewem, przekazem
pocztowym lub bezpośrednio w kasie Urzędu Miasta.
Numer rachunku bankowego Urzędu Miasta:
PKO Bank Polski SA Nr 08 1020 2313 0000 3802 0556 3566. Kasa Urzędu Miasta
ul. Bytomska 84 pokój nr 1 – parter, numer telefonu: (32) 39 39 318. Godziny urzędowania:
poniedziałek 7:30 – 16.30, wtorek- czwartek 7.30 – 15.00, piątek7.30 – 13.30.
TERMINY I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
1. W terminie do 1 miesiąca od złożenia kompletnego wniosku przygotowywany jest wypis i/lub wyrys
z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta.
2. Wypis i/lub wyrys wydawany jest Wnioskodawcy po przedłożeniu dowodu dokonania ewentualnej
dopłaty.
3. Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:
- poprzez pocztę tradycyjną,
- osobiście w siedzibie urzędu.
INFORMACJE NA TEMAT PRZEBIEGU SPRAWY:
1. Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
2. Informacje można uzyskać również telefonicznie.
Wydział Gospodarki Przestrzennej ul. Bytomska 92, pokój nr 213 - II piętro. Numer telefonu: (32) 39 39 340. Godziny urzędowania: poniedziałek 7:30 - 17:00 wtorek - czwartek 7:30 - 15:30 piątek 7:30 - 14:00
TRYB ODWOŁAWCZY:
1. Zażalenie na postanowienie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 7
dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Piekary Śląskie
2. Odwołanie należy złożyć na jeden z poniższych sposobów:
• przy pomocy formularza elektronicznego Odwołanie dostępnego w dziale Inne, poprzez
skrzynkę kontaktową PeUP, opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym
albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP,
• przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym),
· bezpośrednio w siedzibie urzędu w godzinach jego pracy.
3. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia zażalenia w Urzędzie lub data jego nadania
w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23
listopada 2012r. – Prawo pocztowe ( Dz.U. z 2018r. poz.2188 z póżn.zm.)
4. Wniesienie zażalenia jest wolne od opłat.
SKARGI I WNIOSKI:
1. Skargi i wnioski związane z pracą urzędu można składać na jeden z poniższych sposobów:
a. pisemnie przy pomocy formularza elektronicznego Skarga lub Wniosek dostępnego w dziale Inne na stronie www.sekap.pl, poprzez skrzynkę kontaktową PeUp.- opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP,
b. pisemnie pocztą tradycyjną(dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym),
c. złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy tj. w Punkcie Informowania Mieszkańców
d. ustnie bezpośrednio u wyznaczonego pracownika urzędu.
2. Skargi i wnioski są wolne od opłat.
PODSTAWA PRAWNA:
1. Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jednolity Dz. U. z 2018r.,poz.1945 z późń. zm.).
2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej ( tekst jednolity Dz.U. z 2019r. poz.1000 z późn.zm.).
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH:
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami:
1. Administratorem danych osobowych, które zostały nam przez Pana/Panią przekazane jest Prezydent Miasta Piekary Śląskie z siedzibą przy ul. Bytomskiej 84, 41-940 Piekary Śląskie, tel.: +48 (32) 39-39-411 (sekretariat); e-mail: um@piekary.pl, bip.piekary.pl.
2. W sprawach z zakresu ochrony swoich danych osobowych, ma Pani/Pan prawo skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych wyznaczonym przez administratora:
a) drogą mailową na adres dane.osobowe@piekary.pl
b) pisemnie na adres siedziby Administratora wskazany powyżej.
Jakakolwiek zmiana osoby wyznaczonej na Inspektora ochrony danych nie będzie wpływała na wskazane sposoby kontaktu.
3. Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu wydania wyrysów, wypisów, opinii i zaświadczeń z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, zgodnie z art. 217 § 1 ustawy z dnia 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 27.03.2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, na podstawie art. 6 ust. 1. lit c RODO.
4. Z poszanowaniem poufnego charakteru Pani/Pana danych, w tym stosując mechanizmy minimalizujące liczbę przekazywanych danych oraz ograniczając możliwość przekazywania danych o charakterze wrażliwym, Pani/Pana dane mogą być ujawniane podmiotom i osobom upoważnionym na podstawie przepisów prawa, operatorowi pocztowemu lub kurierowi (w przypadku korespondencji papierowej) oraz podmiotowi przetwarzającemu - LTC Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Pabianickiej 159/161, 93-490 Łódź, której powierzono dane w związku z asystą techniczną elektronicznego systemu obiegu dokumentów w Urzędzie Miasta Piekary Śląskie.
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do realizacji celu, o którym mowa w ust. 3. Po zrealizowaniu tego celu dane osobowe będą przechowywane w celach archiwalnych przez okres 5 lat od zakończenia sprawy, co wynika z przepisów rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18.01.2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. Okres ten może ulec zmianie w związku ze zmianą przepisów prawa.
6. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo do żądania ich sprostowania w takim zakresie, w jakim wskazane dane są niezgodne ze stanem faktycznym, usunięcia, jeżeli dane nie są niezbędne do wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej oraz do ograniczenia przetwarzania. Ponadto ma Pani/Pan prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania. W celu skorzystania z ww. należy skontaktować się z administratorem lub Inspektorem Ochrony Danych.
7. Administrator danych osobowych, w przypadkach wskazanych w art. 17 ust. 3 lit. b RODO, ma prawo odmówić usunięcia Pani/Pana danych osobowych.
8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego ds. ochrony danych osobowych – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, iż przepisy RODO zostały naruszone.
9. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym i warunkiem koniecznym do realizacji wniosku.
10. Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania, o którym mowa w art. 22 RODO.
FORMULARZE:
Wniosek o wydanie wypisu i wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.