Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Miasta Piekary Śląskie

Kolorowy pasek

Wydawanie wielojęzycznych formularzy

URZĄD MIASTA PIEKARY ŚLĄSKIE

 

Nazwa komórki organizacyjnej:

 

URZĄD STANU CYWILNEGO

 

Nr karty:

 

USC.1611.24.2019       

 

TYTUŁ KARTY/NAZWA PROCEDURY:

 

WYDAWANIE WIELOJĘZYCZNYCH FORMULARZY

 

OGÓLNY OPIS:

 

Wielojęzyczny formularz wydaje się na wniosek osoby uprawnionej do otrzymania:

-       odpisu skróconego aktu urodzenia,

-       odpisu skróconego aktu małżeństwa,

-       odpisu skróconego aktu zgonu,

-       zaświadczenia o stanie cywilnym,

-       zaświadczenia stwierdzającego, że zgodnie z prawem polskim można zawrzeć małżeństwo.

celem załączenia do tych dokumentów urzędowych.

 

Uprawnionymi do otrzymania wielojęzycznego formularza wydawanego do odpisu skróconego aktu urodzenia, odpisu skróconego aktu małżeństwa oraz odpisu skróconego aktu zgonu są:

-       osoba, której akt dotyczy,

-       małżonek,

-       wstępny,

-       zstępny,

-       rodzeństwo,

-       przedstawiciel ustawowy,

-       opiekun,

-       osoba, która wykaże w tym interes prawny,

-       sąd, prokurator, organizacje społeczne, jeżeli jest to zgodne z ich celem statutowym i przemawia za tym interes społeczny, organy administracji publicznej, Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencja Wywiadu, Centralne Biuro Antykorupcyjne, Służba Kontrwywiadu Wojskowego, Służba Wywiadu Wojskowego, Służba Ochrony Państwa, Policja, Straż Graniczna, Służba Więzienna, Żandarmeria Wojskowa.

 

Uprawnionymi do otrzymania wielojęzycznego formularza wydawanego do zaświadczenia o stanie cywilnym lub zaświadczenia stwierdzającego, że zgodnie z prawem polskim można zawrzeć małżeństwo są osoby, których dotyczą wskazane zaświadczenia.

 

W przypadku odpisu skróconego aktu urodzenia, odpisu skróconego aktu małżeństwa, odpisu skróconego aktu zgonu wielojęzyczny formularz załącza się do dokumentów urzędowych wydanych z rejestru stanu cywilnego po dniu 1 marca 2015 r.

 

Wniosek o wydanie wielojęzycznego formularza składa się do organu wydającego dokument urzędowy, do którego ma być załączony wielojęzyczny formularz. Wniosek składa się w postaci odpowiedniej do postaci wniosku o wydanie dokumentu urzędowego, do którego ma być załączony wielojęzyczny formularz.

 

Wielojęzyczne standardowe formularze powinny służyć wyłącznie do ułatwienia tłumaczenia dokumentów urzędowych, do których są załączone. W związku z tym formularzy takich nie należy wprowadzać w obieg między państwami członkowskimi jako dokumentów niezależnych. Formularze nie powinny mieć tego samego celu ani pełnić tych samych funkcji co odpisy skrócone lub odpisy zupełne aktów stanu cywilnego, wielojęzyczne odpisy skrócone aktów stanu cywilnego, wielojęzyczne i kodowane odpisy skrócone aktów stanu cywilnego lub wielojęzyczne i kodowane zaświadczenia dotyczące stanu cywilnego ustanowione w Konwencji MKSC nr 2 dotyczącej bezpłatnego wydawania i zwolnienia od legalizacji odpisów aktów stanu cywilnego, Konwencji MKSC nr 16 dotyczącej wydawania wielojęzycznych odpisów skróconych aktu cywilnego i Konwencji MKSC nr 34 w sprawie wydawania wielojęzycznych i kodowanych odpisów skróconych aktów stanu cywilnego oraz wielojęzycznych i kodowanych zaświadczeń dotyczących stanu cywilnego.

 

WYMAGANE DOKUMENTY:

 

-       dowód osobisty lub inny dokument tożsamości (do wglądu). W sytuacji składania wniosku drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki PeUP/ ePUAP, dostarczenie dokumentu tożsamości do wglądu nie jest wymagane.

-       wypełniony formularz wniosku,

-       oryginał zaświadczenia o stanie cywilnym – w przypadku złożenia wniosku po wydaniu tego dokumentu - dokument podlega zwrotowi wraz z wielojęzycznym formularzem,

-       oryginał zaświadczenia stwierdzającego, że zgodnie z prawem polskim można zawrzeć małżeństwo - w przypadku złożenia wniosku po wydaniu tego dokumentu - dokument podlega zwrotowi wraz z wielojęzycznym formularzem,

-       dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty,

-       pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.

 

SPOSÓB DOSTARCZENIA DOKUMENTÓW:

 

Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:

-       przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP/ ePUAP – opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP,

-       przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym),

-       złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.

 

Wniosek o wydanie wielojęzycznego formularza można złożyć:

-       jednocześnie z wnioskiem o wydanie dokumentu urzędowego, do którego ma być załączony wielojęzyczny formularz,

-       po wydaniu dokumentu urzędowego, do którego ma być załączony wielojęzyczny formularz.

 

W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni.

 

OPŁATY:        

 

-       17,- zł - opłata za wydanie wielojęzycznego formularza

-       17,- zł - opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii.

Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.

 

Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku.

 

Opłatę skarbową uiszcza się w kasie Urzędu Miasta, ul. Bytomska 84 (pokój nr 1) lub w formie wpłaty na konto Urzędu  Miasta w Piekarach Śląskich:

PKO Bank Polski SA nr 08 1020 2313 0000 3802 0556 3566.

 

W przypadku regulowania opłaty skarbowej w formie przelewu zagranicznego, przed właściwym nr konta należy wpisać nr BIC (Swift): BPKOPLPW.

 

Kasy Urzędu Miasta Piekary Śląskie są czynne w godzinach:

-       poniedziałek: 7.30 - 16.30,

-       wtorek-czwartek: 7.30 - 15.00,

-       piątek: 7.30 - 13.30.

 

TERMINY I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:

           

W przypadku złożenia wniosku jednocześnie z wnioskiem o wydanie dokumentu urzędowego, wielojęzyczny formularz wydaje się jednocześnie z dokumentem urzędowym, do którego jest załączony wielojęzyczny formularz

 

W sytuacji złożenia wniosku po wydaniu dokumentu urzędowego, wielojęzyczny formularz wydaje się bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o jego wydanie.

 

Dokument może być odebrany przez wnioskodawcę:

-       poprzez pocztę tradycyjną,

-       osobiście w siedzibie urzędu.

O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.

 

Wnioskodawca, który nie ma miejsca zamieszkania lub zwykłego pobytu albo siedziby w Rzeczypospolitej Polskiej lub innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, jeżeli nie ustanowił pełnomocnika do prowadzenia sprawy zamieszkałego w Rzeczypospolitej Polskiej i nie działa za pośrednictwem konsula Rzeczypospolitej Polskiej, jest obowiązany wskazać w Rzeczypospolitej Polskiej pełnomocnika do doręczeń, chyba że doręczenie następuje za pomocą środków komunikacji elektronicznej (art. 40 ust. 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r., poz. 2096 z późn. zm.).

 

INFORMACJE NA TEMAT PRZEBIEGU SPRAWY:

 

Bliższych informacji można zasięgnąć pod nr tel. (32) 39 39 367, (32) 77 61 447 (z-ca kierownika USC), (32) 39 39 366 (kierownik usc), (32) 39 39 301 lub osobiście w Urzędzie Stanu Cywilnego w Piekarach Śląskich, ul. Bytomska 84, pok. 1, 2 i 3.

 

Urząd Stanu Cywilnego w Piekarach Śląskich jest czynny w godzinach:

-       poniedziałek: 7.30 - 17.00,

-       wtorek-czwartek: 7.30 - 15.30,

-       piątek: 7.30 - 14.00,

 

TRYB ODWOŁAWCZY:

 

Odmowa wydania formularza następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie. Zażalenie wnosi się do Wojewody Śląskiego w Katowicach w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia, za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Piekarach Śląskich. Zażalenie należy złożyć na jeden z poniższych sposobów:

-       przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP/ ePUAP – opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP,

-       przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym),

-       złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.

 

O zachowaniu terminu decyduje data złożenia zażalenia w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej.

Wniesienie zażalenia jest wolne od opłat.

 

SKARGI I WNIOSKI:

 

Skargi i wnioski związane z pracą urzędu można składać na jeden z poniższych sposobów:

-       pisemnie przy pomocy formularza elektronicznego „Skarga” lub „Wniosek” dostępnego w dziale „Inne” na stronie www.sekap.pl, poprzez skrzynkę kontaktową PeUP,

-       pisemnie za pośrednictwem poczty tradycyjnej,

-       pisemnie bezpośrednio w Urzędzie Miasta w Piekarach Śląskich – Punkt Informowania  Mieszkańców przy ul. Bytomskiej 84 lub Bytomskiej 92,  w godzinach:

-       poniedziałek: 7.30 - 17.00,

-       wtorek - czwartek: 7.30 - 15.30,

-       piątek: 7.30 - 14.00.

 

Skargi i wnioski przyjmuje Prezydent Miasta lub upoważniona osoba w każdy poniedziałek od 13.00 - 17.00; numer telefonu: (32) 39 39 358.

 

PODSTAWA PRAWNA:

 

-       Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1191 z dnia 6 lipca 2016 r. w sprawie promowania swobodnego przepływu obywateli poprzez uproszczenie wymogów dotyczących przedkładania określonych dokumentów urzędowych w Unii Europejskiej i zmieniające rozporządzenie (UE) nr 1024/2012,

-       ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r., poz. 2224 z późn. zm.),

-       ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 r. o przedkładaniu niektórych dokumentów urzędowych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2019 r., poz. 860 z późn. zm.),

-       ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r., poz. 2096 z późn. zm.).

 

INFORMACJE DODATKOWE:

 

W związku z przetwarzaniem Pani/ Pana danych osobowych prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami:

 

1.     Administratorami danych osobowych, które zostały nam przez Pana/ Panią przekazane są:

-       Minister Cyfryzacji z siedzibą w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27, email: iod@mc.gov.pl. (odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru stanu cywilnego),

-       Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji z siedzibą w Warszawie (02-591)
przy ul. Stefana Batorego 5 (odpowiada za kształtowanie jednolitej polityki w zakresie rejestracji stanu cywilnego oraz zmiany imienia i nazwiska,

-       Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Piekarach Śląskich (Prezydent Miasta Piekary Śląskie)
z siedzibą przy ul. Bytomskiej 84, 41-940 Piekary Śląskie, tel. +48 (32) 39-39-411 (sekretariat); e-mail: um@piekary.pl, bip.piekary.pl.

2.     W sprawach z zakresu ochrony swoich danych osobowych, ma Pani/ Pan prawo skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych wyznaczonym przez każdego z administratorów:

-       administrator – Minister Cyfryzacji: poprzez email: iod@mc.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora,

-       administrator – Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji: poprzez email: iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora,

-       administrator - Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Piekarach Śląskich (Prezydent Miasta Piekary Śląskie): poprzez email: dane.osobowe@piekary.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora wskazany powyżej. Jakakolwiek zmiana osoby wyznaczonej na Inspektora ochrony danych nie będzie wpływała na wskazane sposoby kontaktu.

3.     Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu realizacji procesu wydawania odpisów i zaświadczeń,  zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a i c Rozporządzenia o ochronie danych nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w związku z przepisami Rozdziału 5 i 6 ustawy z 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego.

4.     Z poszanowaniem poufnego charakteru Pani/Pana dane, w tym stosując mechanizmy minimalizujące liczbę przekazywanych danych oraz ograniczając możliwość przekazywania danych o charakterze wrażliwym, Pani/Pana dane mogą być ujawnione podmiotom i osobom upoważnionym na podstawie przepisów prawa, operatorowi pocztowemu (w przypadku korespondencji papierowej) oraz podmiotom przetwarzającym tj. Asseco Data Systems S.A. z siedzibą przy ul. Podolskiej 21, 81-321 Gdynia, LTC spółka z o.o. z siedzibą przy ul. Pabianickiej 159/161, 93-490 Łódź, której powierzono asystę techniczną systemu obiegu dokumentów w Urzędzie Miasta Piekary Śląskie.

5.     Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane jedynie w okresie niezbędnym do realizacji celu, o którym mowa w ust. 3. Po tym okresie Pani/ Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat, zgodnie z postanowieniami Rozporządzenia Prezesa Rady ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. Okres przetwarzania może ulec zmianie ze względu na szczegółowe przepisy prawa. Dane osobowe niewymagane przepisami prawa, które zostaną przez Panią/ Pana dodatkowo podane, będą przetwarzane na podstawie świadomej i dobrowolnej zgody do momentu jej wycofania.

6.     Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo żądania ich sprostowania w takim zakresie, w jakim wskazane dane są niezgodne ze stanem faktycznym, usunięcia, jeżeli dane nie są niezbędne do wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej oraz do ograniczenia przetwarzania. Ponadto ma Pani/Pan prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania. W celu skorzystania z w/w należy skontaktować się z administratorem lub Inspektorem Ochrony Danych.

7.     Administrator danych osobowych, w przypadkach wskazanych w art. 17 ust. 3 lit. b RODO, ma prawo odmówić usunięcia Pani/Pana danych osobowych.

8.     Przysługuje Pani/Panu prawo cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność
z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem (dotyczy wyłącznie nr telefonu podanego dobrowolnie do celów bezpośredniego kontaktu).

9.     Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego ds. ochrony danych osobowych – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobistych, jeśli uzna Pani/Pan, że przepisy RODO zostały naruszone.

10.  Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym związanym z realizacją sprawy z zakresu rejestracji stanu cywilnego. Podanie nr telefonu jest dobrowolne.

11.  Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania, o którym mowa w art. 22 rozporządzenia RODO.

 

FORMULARZE:

 

-       wniosek o wydanie wielojęzycznego formularza.

 

Załączniki

USC_1611_24_2019 - wniosek o wydanie wielojęzycznego formularza (61.5kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
USC_1611_24_2019 - wniosek o wydanie wielojęzycznego formularza (94.8kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
USC_1611_24_2019 - oświadczenie dot ochr danych osob osób trzecich _RODO (43.5kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
USC_1611_24_2019 - oświadczenie dot ochr danych osob osób trzecich _RODO (53.3kB) Zapisz dokument Pokaż dokument

Metadane

Źródło informacji:Marek Markefka
Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Marek Markefka
Data wprowadzenia:2019-08-01 07:54:18
Opublikował:Marek Markefka
Data publikacji:2019-08-21 13:40:23
Ostatnia zmiana:2019-08-21 13:40:36
Ilość wyświetleń:82

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij