Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Miasta Piekary Śląskie

Kolorowy pasek

Zaswiadczenie o stanie cywilnym

URZAD MIASTA PIEKARY SLASKIE

 

Nazwa komórki organizacyjnej:

 

URZAD STANU CYWILNEGO

 

 

Nr karty:

 

USC.1611.2.2018

 

 

TYTUL KARTY/NAZWA PROCEDURY:

 

ZASWIADCZENIE O STANIE CYWILNYM

                                                                                  

 

OGÓLNY OPIS:                                               

 

Z rejestru stanu cywilnego wydaje sie zaswiadczenie o stanie cywilnym. Zaswiadczenie o stanie cywilnym stanowi oznaczenie stanu cywilnego jako sytuacji osoby w odniesieniu do malzenstwa.

 

 Wniosek o wydanie zaswiadczenia o stanie cywilnym sklada sie do wybranego kierownika urzedu stanu cywilnego.  Zaswiadczenie o stanie cywilnym jest wydawane osobie, której dotyczy.  Wydane zaswiadczenie o stanie cywilnym jest wazne przez okres 6 miesiecy od daty sporzadzenia.

 

 

WYMAGANE DOKUMENTY:

 

-       dowód osobisty lub inny dokument tozsamosci (do wgladu).
W sytuacji skladania wniosku droga elektroniczna przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP, dostarczenie dokumentu tozsamosci do wgladu nie jest wymagane,

-       wypelniony formularz wniosku,

-       dowód wniesienia (uiszczenia) oplaty,

-       pelnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pelnomocnika (oryginal lub urzedowo poswiadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej oplaty.

 

 

SPOSÓB DOSTARCZENIA DOKUMENTÓW:

 

Wymagane dokumenty nalezy dostarczyc do urzedu na jeden z ponizszych sposobów:

-       przeslac droga elektroniczna przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP – opatrujac dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP,

-       przeslac poczta tradycyjna (dla celów dowodowych zaleca sie przeslanie listem poleconym),

-       zlozyc bezposrednio w urzedzie w godzinach jego pracy.

 

Dokumenty do wgladu nalezy przedstawic:

-       w sytuacji bezposredniego kontaktu z urzedem - przy skladaniu wniosku.

-       w sytuacji korzystania ze skrzynki PeUP lub drogi pocztowej - dostarczyc bezposrednio do urzedu, jako uzupelnienie wczesniej przeslanego wniosku lub przeslac poczta, a urzad po dokonaniu odpowiednich czynnosci dokumenty te odesle na wskazany adres,

-       dokumenty, które maja byc dostarczone w oryginalach lub uwierzytelnionych kopiach nalezy zlozyc bezposrednio w urzedzie lub przeslac poczta tradycyjna.

 

W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupelnienia w terminie 7 dni.

 

                                                                                  

OPLATY:

 

-       38,- zl - oplata skarbowa za wydanie zaswiadczenia,

-       17,- zl - oplata skarbowa za zlozenie dokumentu stwierdzajacego udzielenie pelnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii.

Z oplaty zwolnione sa pelnomocnictwa udzielane: malzonkowi, wstepnemu, zstepnemu lub rodzenstwu albo gdy mocodawca jest podmiot zwolniony od oplaty skarbowej.

 

Termin wniesienia oplaty: najpózniej w dniu skladania wniosku.

 

Oplate skarbowa uiszcza sie w kasie Urzedu Miasta, ul. Bytomska 84 (pokój nr 1) lub w formie wplaty na konto Urzedu  Miasta w Piekarach Slaskich:

PKO Bank Polski SA nr 08 1020 2313 0000 3802 0556 3566.

 

W przypadku regulowania oplaty skarbowej w formie przelewu zagranicznego, przed wlasciwym nr konta nalezy wpisac nr BIC (Swift): BPKOPLPW.

 

Kasy Urzedu Miasta Piekary Slaskie sa czynne w godzinach:

-       poniedzialek: 7.30 - 16.30,

-       wtorek-czwartek: 7.30 - 15.00,

-       piatek: 7.30 - 13.30.

 

 

TERMINY I SPOSÓB ZALATWIENIA SPRAWY:

           

Jezeli wniosek o wydanie zaswiadczenia o stanie cywilnym zostanie zlozony do kierownika urzedu stanu cywilnego, w którym nastapila rejestracja aktów stanu cywilnego, zaswiadczenie wydaje sie w ciagu 7 dni roboczych od dnia zlozenia wniosku.

 

Jezeli wniosek o wydanie zaswiadczenia o stanie cywilnym zostanie zlozony do kierownika urzedu stanu cywilnego, w którym nie nastapila rejestracja aktów stanu cywilnego, zaswiadczenie wydaje sie w ciagu 10 dni roboczych od dnia zlozenia wniosku.

 

Odmowa wydania zaswiadczenia o stanie cywilnym nastepuje w formie decyzji administracyjnej, wydanej w terminie 1 miesiaca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych termin ten moze ulec wydluzeniu, zgodnie z przepisami kodeksu postepowania administracyjnego.

 

Dokument moze byc odebrany przez wnioskodawce: droga elektroniczna poprzez skrzynke kontaktowa PeUP, poprzez poczte tradycyjna lub osobiscie w siedzibie urzedu. O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.

                                                                            

                                                                                  

INFORMACJE NA TEMAT PRZEBIEGU SPRAWY:

 

Blizszych informacji mozna zasiegnac pod nr tel. (32) 39 39 367, (32) 77 61 447 (z-ca kierownika USC), (32) 39 39 366 (kierownik usc), (32) 39 39 301 lub osobiscie w Urzedzie Stanu Cywilnego w Piekarach Slaskich, ul. Bytomska 84, pok. 1, 2 i 3.

 

Urzad Stanu Cywilnego w Piekarach Slaskich jest czynny w godzinach:

-       poniedzialek: 7.30 - 17.00,

-       wtorek-czwartek: 7.30 - 15.30,

-       piatek: 7.30 - 14.00,

-       sobota: 10.00 - 13.00 (uroczystosci zawarcia malzenstwa oraz rejestracja zgonów). 

           

 

TRYB ODWOLAWCZY:

 

Tryb odwolawczy wystepuje tylko w przypadku wydania decyzji o odmowie wydania zaswiadczenia. Odwolanie wnosi sie do Wojewody Slaskiego w Katowicach w terminie 14 dni od dnia doreczenia rozstrzygniecia, za posrednictwem Kierownika Urzedu Stanu Cywilnego w Piekarach Slaskich. Odwolanie nalezy zlozyc na jeden z ponizszych sposobów:

-       przeslac droga elektroniczna przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP – opatrujac dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP,

-       przeslac poczta tradycyjna (dla celów dowodowych zaleca sie przeslanie listem poleconym),

-       zlozyc bezposrednio w urzedzie w godzinach jego pracy.

 

O zachowaniu terminu decyduje data zlozenia odwolania w Urzedzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej.

Wniesienie odwolania jest wolne od oplat.

 

 

SKARGI I WNIOSKI:

 

Skargi i wnioski zwiazane z praca urzedu mozna skladac na jeden z ponizszych sposobów:

-       pisemnie przy pomocy formularza elektronicznego „Skarga” lub „Wniosek” dostepnego w dziale „Inne” na stronie www.sekap.pl, poprzez skrzynke kontaktowa PeUP,

-       pisemnie za posrednictwem poczty tradycyjnej,

-       pisemnie bezposrednio w Urzedzie Miasta w Piekarach Slaskich – Punkt Informowania  Mieszkanców przy ul. Bytomskiej 84 lub Bytomskiej 92,  w godzinach:

-       poniedzialek: 7.30 - 17.00,

-       wtorek - czwartek: 7.30 - 15.30,

-       piatek: 7.30 - 14.00.

 

Skargi i wnioski przyjmuje Prezydent Miasta lub upowazniona osoba w kazdy poniedzialek od 13.00 - 17.00; numer telefonu: (32) 39 39 358.

 

 

PODSTAWA PRAWNA:

 

-       ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r., poz. 2064 z pózn. zm.),

-       ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postepowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 z późn. zm.),

-       ustawa z 16 listopada 2006 r. o oplacie skarbowej (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r., poz. 1827 z pózn. zm.).

 

 

INFORMACJE DODATKOWE:

 

Strona przyjmuje do wiadomosci, iz:

1)     administratorem podanych danych osobowych, które sa niezbedne do zalatwienia sprawy, jest Prezydent Miasta Piekary Slaskie z siedziba przy ulicy Bytomskiej 84, 41-940 Piekary Slaskie;

2)     dane beda przetwarzane wylacznie w celu, w którym zostaly podane;

3)     podanie danych osobowych jest niezbedne do zalatwienia przedmiotowej sprawy i wynika ze wskazanych powyzej przepisów prawa;

4)     ma prawo dostepu do tresci swoich danych i ich poprawiania.

Zlozenie wniosku jest równoznaczne z zaakceptowaniem powyzszych informacji.

 

 

FORMULARZE:

 

wniosek o wydanie zaswiadczenia o stanie cywilnym.

Załączniki

USC_1611_2_2018 - wniosek o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym (110.3kB) Zapisz dokument Pokaż dokument

Metadane

Źródło informacji:Marek Markefka
Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Marek Markefka
Data wprowadzenia:2017-05-16 11:53:17
Opublikował:Marek Markefka
Data publikacji:2017-05-17 11:43:13
Ostatnia zmiana:2018-03-14 10:16:06
Ilość wyświetleń:390

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij