Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Miasta Piekary Śląskie

Kolorowy pasek

Zlozenie wniosku w sprawie uznania lasu za ochronny lub pozbawienia go tego charakteru w odniesieniu do lasów niestanowiacych wlasnosci Skarbu Panstwa

Nazwa komórki organizacyjnej : Wydzial Ochrony Srodowiska, Rolnictwa i Gospodarki Odpadami

Nr karty : OSs.1611.4.2017

TYTUL KARTY/NAZWA PROCEDURY:

Zlozenie wniosku w sprawie uznania lasu za ochronny lub pozbawienia go tego charakteru w odniesieniu do lasów niestanowiacych wlasnosci Skarbu Panstwa

OGÓLNY OPIS :

  1. Starosta, po uzgodnieniu z wlascicielem lasu i po zasiegnieciu opinii rady gminy, w drodze decyzji, uznaje las za ochronny lub pozbawia go tego charakteru - w odniesieniu do pozostalych lasów.

  2. Opinia rady gminy uzyskiwana jest w trakcie postepowania prowadzonego przez staroste.

  3. Rada gminy powinna wyrazic opinie w ciagu dwóch miesiecy od dnia otrzymania wystapienia o jej wyrazenie. W razie uplywu tego terminu uwaza sie, ze rada gminy nie zglasza zastrzezen.

WYMAGANE DOKUMENTY :

  1. Wypelniony formularz wniosku.

  2. Pelnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pelnomocnika (oryginal lub urzedowo poswiadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej oplaty.

  3. Kopie mapy przegladowej z zaznaczonymi granicami lasu.

SPOSÓB DOSTARCZENIA DOKUMENTÓW :

  1. Wymagane dokumenty nalezy dostarczyc do urzedu na jeden z ponizszych sposobów:

    1. Przeslac poczta tradycyjna (dla celów dowodowych zaleca sie przeslanie listem poleconym) na adres: Urzad Miasta Piekary Slaskie Wydzial Ochrony Srodowiska, Rolnictwa i Gospodarki Odpadami ul. Bytomska 84, 41-940 Piekary Slaskie.

    2. Zlozyc bezposrednio w urzedzie w godzinach jego pracy. Wypelniony wniosek mozna zlozyc w Punkcie Informowania Mieszkanców (parter Urzedu Miasta ul. Bytomska 84 oraz parter Urzedu Miasta ul. Bytomska 92) w godz. pracy poniedzialek 7:30 – 17:00, wtorek-czwartek 7:30 – 15:30, piatek 7:30 – 14:00 lub przeslac droga tradycyjna (dla celów dowodowych zaleca sie przeslanie listem poleconym).

    3. Przeslac droga elektroniczna przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP (www.sekap.pl) - o ile Wnioskodawca posiada bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany kwalifikowanym certyfikatem lub podpis elektroniczny zlozony z wykorzystaniem Profilu Zaufanego ePUAP.

      W celu skorzystania z elektronicznej drogi wymiany dokumentów nalezy posiadac zalozona skrzyn ke kontaktowa w PeUP i byc zalogowanym.

  1. W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupelnienia w terminie 7 dni

OPLATY :

  1. Oplata skarbowa za wydanie decyzji administracyjnej - 10 PLN.

  2. Oplata skarbowa za zlozenie dokumentu stwierdzajacego udzielenie pelnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN.

    Z oplaty zwolnione sa pelnomocnictwa udzielane: malzonkowi, wstepnemu, zstepnemu lub rodzenstwu albo gdy mocodawca jest podmiot zwolniony od oplaty skarbowej.

  1. Oplate w wymaganej wysokosci nalezy uiscic:

    1. w kasie Urzedu Miasta (ul. Bytomska 84, pokój nr 1 w godzinach pracy kasy: poniedzialek 7.30 - 16.30, wtorek - czwartek 7.30 - 15.00, piatek 7.30 – 13.30)

    2. przelewem na rachunek bankowy Urzedu Miasta: PKO Bank Polski S.A. Nr 08 1020 2313 0000 3802 0556 3566

    3. przekazem pocztowym.

  2. Termin wniesienia oplaty: najpózniej w dniu skladania wniosku.

    TERMINY I SPOSÓB ZALATWIENIA SPRAWY :

  1. W terminie do 1 miesiaca wydawana jest decyzja o uznaniu lasu za ochronny lub pozbawieniu go tego charakteru badz decyzja o odmowie uznania lasu za ochronny lub odmowie pozbawienia go tego charakteru. W sprawach szczególnie skomplikowanych termin ten moze ulec wydluzeniu do 2 miesiecy.

  2. Dokument moze byc odebrany przez Wnioskodawce:

    1. Poprzez poczte tradycyjna.

    2. Osobiscie w siedzibie urzedu : Referat Ochrony Srodowiska i Rolnictwa ul. Bytomska 92, pok. 104I pietro w godzinach pracy urzedu: poniedzialek 7:30 - 17:00 wtorek - czwartek 7:30 - 15:30 piatek 7:30 - 14:00

  3. O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.

INFORMACJE NA TEMAT PRZEBIEGU SPRAWY :

  1. Podstawowe informacje na temat stanu zalatwianej sprawy mozna otrzymac poprzez nacisniecie - po podaniu sygnatury (znaku) sprawy - przycisku "Sprawdz stan sprawy", znajdujacego sie w naglówku karty.

  2. Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy mozna uzyskac kontaktujac sie z urzedem osobiscie.

    Urzad Miasta Piekary Slaskie, ul. Bytomska 92, Wydzial Ochrony Srodowiska, Rolnictwa i Gospodarki Odpadami, pok. 104 – I pietro, nr tel (32) 776 14 53 w godzinach pracy: poniedzialek 7:30 - 17:00, wtorek-czwartek 7:30 - 15:30, piatek 7:30 - 14:00.

    TRYB ODWOLAWCZY :

  1. Odwolanie wnosi sie do organu wyzszego rzedu w terminie 14 dni od dnia doreczenia decyzji, za posrednictwem organu, który ta decyzje wydal. Odwolanie nalezy zlozyc na jeden z ponizszych sposobów:

    1. Przy pomocy formularza elektronicznego Odwolanie dostepne w dziale Inne, poprzez skrzynke kontaktowa PeUP, o ile Odwolujacy posiada bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany kwalifikowanym certyfikatem lub Profil Zaufany ePUAP (www.sekap.pl)

    2. Przeslac poczta tradycyjna (dla celów dowodowych zaleca sie przeslanie listem poleconym).

    3. bezposrednio w Punkcie Informowania Mieszkanców (parter Urzedu Miasta ul. Bytomska 84 oraz parter Urzedu Miasta ul. Bytomska 92) w godzinach pracy tut. Urzedu: poniedzialek 7.30-17.00, wtorek-czwartek 7.30-15.30, piatek 7.30-14.00.

    Godziny urzedowania: poniedzialek 7:30 - 17:00, wtorek - czwartek 7:30 - 15:30, piatek 7:30 - 14:00

  2. O zachowaniu terminu decyduje data zlozenia odwolania w Urzedzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 roku – Prawo pocztowe (Dz.U. z 2016r., poz. 1113 t.j. ze zm.).

  3. Wniesienie odwolania jest wolne od oplat.

SKARGI I WNIOSKI :

  1. Skargi i wnioski zwiazane z praca urzedu mozna skladac na jeden z ponizszych sposobów:

    1. Pisemnie przy pomocy formularza elektronicznego Skarga lub Wniosek dostepnego w dziale Inne, poprzez skrzynke kontaktowa PeUP

    2. Pisemnie poczta tradycyjna na adres Urzad Miasta Piekary Slaskie, 41-940 Piekary Slaskie ul. Bytomska 84.

    3. Pisemnie bezposrednio w urzedzie w Punkcie Informowania Mieszkanców (parter Urzedu Miasta ul. Bytomska 84 oraz parter Urzedu Miasta ul. Bytomska 92 w godz. pracy poniedzialek 7.30 – 17.00 , wtorek-czwartek 7.30- 15.30 , piatek 7.30- 14.00

    4. Ustnie bezposrednio u wyznaczonego pracownika urzedu.

    5. Skargi i wnioski przyjmuje Prezydent Miasta Piekary Slaskie lub upowazniona osoba ul. Bytomska 84, pokój nr 210 w kazdy poniedzialek w godz. od 13.00 – 17.00. Numer telefonu 32/3939358

  2. Skargi i wnioski sa wolne od oplat.

PODSTAWA PRAWNA :

  1. Ustawa z dnia 28 wrzesnia 1991 r. o lasach (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 2100 z pózn. zm.).

  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o oplacie skarbowej (t.j. Dz. U z 2016 r. poz. 1827)

INFORMACJE DODATKOWE :

FORMULARZE :

wniosek

Załączniki

wniosek (16.5kB) Zapisz dokument  
wniosek (188.9kB) Zapisz dokument Pokaż dokument

Metadane

Źródło informacji:Miroslaw Jarzabek
Data utworzenia:2017-03-17 11:46:27
Wprowadził do systemu:Miroslaw Jarzabek
Data wprowadzenia:2017-03-17 11:46:33
Opublikował:Mirosław Jarząbek
Data publikacji:2017-03-17 12:32:33
Ostatnia zmiana:2017-03-17 12:32:38
Ilość wyświetleń:324

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij