
Zezwolenie na prowadzenie dzialalnosci w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzetami
URZ
ĄD MIASTA PIEKARY ŚLĄSKIENAZWA KOMÓRKI ORGANIZACYJNEJ:
Wydział Inwestycji i Gospodarki Komunalnej
NR KARTY: IGa.1611.3.2018
TYTUŁ KARTY / NAZWA PROCEDURY: ZEZWOLENIE NA PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI W ZAKRESIE OCHRONY PRZED BEZDOMNYMI ZWIERZĘTAMI
OGÓLNY OPIS:
Na prowadzenie przez przedsi
Zezwolenia, o którym mowa udziela, w drodze decyzji, wójt, burmistrz lub prezydent miasta w
łaściwy ze względu na miejsce świadczenia usług.Przedsi
ębiorca ubiegający się o uzyskanie ww. zezwolenia powinien spełniać następujące wymogi:posiada
ć specjalistyczne środki i atestowane urządzenia przy pomocy których zwierzęta będą wyłapywane, w sposób nie powodujący zagrożenia dla ich życia i zdrowiaposiada
ć samochód przystosowany do transportu zwierząt, który:posiada odpowiedni
posiada zadaszenie i
ściany izolowane w celu zabezpieczenia zwierząt przed wpływami atmosferycznymi, wentylację i w miarę potrzeb ogrzewanie,pod
łogę z nawierzchnią zapewniającą przyczepność kończyn i umożliwiającą łatwe utrzymanie higieny.zapewni
ć w razie potrzeby pomoc weterynaryjną,posiada
ć kadrę mającą doświadczenie w zakresie technicznego sposobu ochrony przed bezdomnymi zwierzętami w liczbie gwarantującej stałe świadczenie usług,posiada
ć tytuł prawny do miejsca (terenu) w przypadku przetrzymywania wyłapanych zwierząt przed przewiezieniem do schroniska.Przed podj
ęciem decyzji w sprawie wydania zezwolenia wójt, burmistrz lub prezydent miasta może:wezwa
ć przedsiębiorcę do uzupełnienia, w wyznaczonym terminie, jednak nie krótszym niż 14 dni, brakującej dokumentacji poświadczającej, że przedsiębiorca spełnia warunki określone przepisami prawa, wymagane do wykonywania działalności objętej zezwoleniem.dokona
ć kontrolnego sprawdzenia faktów podanych we wniosku o udzielenie zezwolenia w celu stwierdzenia, czy przedsiębiorca spełnia warunki wykonywania działalności objętej zezwoleniem.Zezwolenie wydaje si
ę na czas oznaczony, nie dłuższy niż 10 lat.WYMAGANE DOKUMENTY:
Wypełniony formularz wniosku.
Przed
łożenie dokumentu potwierdzającego posiadanie zaplecza technicznego i tytułu prawnego do nieruchomości, na której będzie prowadzona działalność objęta wnioskiem (np. akt własności, umowa najmu, użyczenia itp.),Przed
łożenie umowy sprzedaży / najmu potwierdzającej posiadania środków transportowych wraz z dowodem rejestracji samochodu. Jeśli jest przedmiotem zastawu rejestrowego to również należy przedłożyć umowę.Przed
łożenie dokumentów potwierdzających posiadanie odpowiedniej kadry (np. świadectw szkolnych, świadectw ukończenia kursów, dyplomów itp.).Przed
łożenie umowy potwierdzającej stałą współpracę z weterynarzem.Za
świadczenie albo oświadczenie (z klauzulą o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia) o braku zaległości podatkowych i zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne.Pe
łnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.Wypis z w
łaściwego rejestru/ NIP.SPOSÓB DOSTARCZANIA DOKUMENTÓW:
Formularz elektroniczny wniosku jest dostępny w dolnej części ekranu, po wybraniu urzędu właściwego do załatwienia sprawy.
Wymagane dokumenty nale
ży dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:Przes
łać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP - opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.Przes
łać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).Z
łożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.Ul. Bytomska 84, Punkt Informowania Mieszka
ńców – parter, nr telefonu(32) 77 61 430,
Ul. Bytomska 92, Punkt Informowania Mieszka
ńców – parter, nr telefonu(32) 39 39 364.
Godziny urz
ędowania: poniedziałek 7:30 – 17:00, wtorek – czwartek 7:30– 15:30, piątek 7:30 – 14:00.Dokumenty do wgl
ądu okazuje się urzędnikowi prowadzącemu sprawę przy składaniu wniosku. Dokumenty przesłane do wglądu pocztą tradycyjną - po dokonaniu czynności urzędowych - zostaną odesłane na wskazany adres.W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupe
łnienia.WYKORZYSTANIE SKRZYNKI KONTAKTOWEJ PeUP ORAZ E-FORMULARZY:
W celu skorzystania z elektronicznej drogi wymiany dokumentów należy posiadać założoną skrzynkę kontaktową i być zalogowanym. Szczegółowe informacje zawiera "Pomoc" dostępna w górnej części strony.
Ni
żej przedstawiamy zalecaną kolejność działań w celu wysłania dokumentów drogą elektroniczną.Wykonaj logowanie oraz wype
łnij formularz (ikonka - Edytuj dokument).Podpisz dokument opatruj
ąc go kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP (ikonka - Podpisz dokument lub Podpisz dokument przez ePUAP).Wy
ślij dokument do urzędu drogą elektroniczną (ikonka - Wyślij dokument).Dost
ępny formularz możesz wykorzystać również w przypadku wybrania tradycyjnego sposobu załatwiania sprawy - wykonaj logowanie, wypełnij formularz, wydrukuj, podpisz i złóż bezpośrednio w urzędzie lub wyślij pocztą tradycyjną.Szczegółowe informacje na temat logowania zawiera "Pomoc" dostępna w górnej części strony.
OP
ŁATY:Z chwil
ą złożenia wniosku o wydanie zezwolenia 616 PLN.Op
łata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa.Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
Op
łatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto właściwego urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.Wp
łaty należy dokonać na konto bankowe: Urząd Miasta Piekary Śląskie PKO Bank Polski S.A. Nr 08 1020 2313 0000 3802 0556 3566, przekazem pocztowym lub w kasie Urzędu Miasta: ul. Bytomska 84, pokój nr 01 – parter.Numer telefonu: (32) 39 39 318. Godziny urz
ędowania: poniedziałek 7:30 - 16:30, wtorek - czwartek 7:30 - 15:00, piątek 7:30 - 13:30.TERMINY I SPOSÓB ZA
ŁATWIENIA SPRAWY:W terminie do 1 miesi
ąca od złożenia kompletnego wniosku wydawane jest zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych bądź decyzja o odmowie wydania ww. zezwolenia. W sprawach szczególne skomplikowanych termin ten może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.Dokument mo
że być odebrany przez Wnioskodawcę:Poprzez poczt
ę tradycyjną.Osobi
ście w siedzibie urzędu.Wydzia
ł Inwestycji i Gospodarki Komunalnej, Referat Gospodarki Komunalnej, ul. Bytomska 84, pokój nr 12 – parter. Numer telefonu: (32) 39 39 404, (32) 77 61 452. Godziny urzędowania: poniedziałek 7:30 - 17:00, wtorek - czwartek 7:30 - 15:30, piątek 7:30 – 14:00.O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.
INFORMACJE NA TEMAT PRZEBIEGU SPRAWY:
Podstawowe informacje na temat stanu za
Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy mo
żna uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.Wydzia
ł Inwestycji i Gospodarki Komunalnej, Referat Gospodarki Komunalnej ul. Bytomska 84, pokój nr 12 – parter. Godziny urzędowania: poniedziałek 7:30 - 17:00, wtorek - czwartek 7:30 - 15:30, piątek 7:30 – 14:00.Informacje mo
żna uzyskać również telefonicznie.Numer telefonu: (32) 39 39 404, (32) 77 61 452.
TRYB ODWO
ŁAWCZY:Odwo
łanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który to rozstrzygnięcie wydał. Odwołanie należy złożyć na jeden z poniższych sposobów:Przy pomocy formularza elektronicznego Odwo
Przes
łać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).Bezpo
średnio w siedzibie urzędu w godzinach jego pracy.Ul. Bytomska 84, Punkt Informowania Mieszka
ńców – parter, nr telefonu(32) 77 61 430,
Ul. Bytomska 92, Punkt Informowania Mieszka
ńców – parter, nr telefonu(32) 39 39 364.
Godziny urz
ędowania: poniedziałek 7:30 – 17:00, wtorek – czwartek 7:30– 15:30, piątek 7:30 – 14:00.O zachowaniu terminu decyduje data z
łożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego.Wniesienie odwo
łania jest wolne od opłat.SKARGI I WNIOSKI:
Skargi i wnioski zwi
ązane z pracą urzędu można składać na jeden z poniższych sposobów:Pisemnie przy pomocy formularza elektronicznego Skarga lub Wniosek dost
ępnego w dziale Inne, poprzez skrzynkę kontaktową PeUP.Pisemnie poczt
ą tradycyjną.Pisemnie bezpo
średnio w urzędzie w godzinach jego pracy.Ustnie do protoko
łu bezpośrednio u wyznaczonego pracownika urzędu.Skargi i wnioski przyjmuje Prezydent Miasta Piekary
Śląskie lub upoważniona osoba w każdy poniedziałek od godz. 13.00 do 17.00, ul. Bytomska 84. Numer telefonu: (32) 39 39 358.Skargi i wnioski s
ą wolne od opłat.PODSTAWA PRAWNA:
Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz.U. z 2017 r. poz. 1289 z późn. zm.).
Ustawa z dnia 1 listopada 2006 r. o op
łacie skarbowej (tekst jednolity Dz. U. 2018 r. poz. 1044 z późn. zm.).PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Ogólnego rozporządzenie o ochronie danych nr 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO), informuję iż:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Piekary
z siedzibą przy ul. Bytomskiej 84, 41-940 Piekary Śląskie, tel. +48 (32) 39-39-411 (sekretariat); e-mail: um@piekary.pl, bip.piekary.pl;
2. Wyznaczony zosta
ł inspektor ochrony danych, z którym można się skontaktować w sprawach ochrony swoich danych osobowych pod adresem e-mail: dane.osobowe@piekary.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora wskazany powyżej.3. Pani/Pana dane b
ędą przetwarzane w następujących celach i zgodnie z następującymi podstawami prawnymi:•
wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, wynikający z art. 7, 8 i 9 Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz.U. z 2017 r. poz. 1289 z późn. zm.), art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. 2017 r., poz. 1257) oraz na podstawie art. 6 ust. 1. lit c RODO.4. Pani/Pana dane osobowe b
ędą ujawniane podmiotom i osobom upoważnionym na podstawie przepisów prawa – podmiotom przetwarzającym, którym zostało zlecone przetwarzanie: Asseco Data Systems S.A., ul. Podolska 21, 81-321 Gdynia, LTC Sp. z o.o., ul. Pabianicka 159/161, 93-490 Łódź, operatorowi pocztowemu lub kurierowi (w przypadku korespondencji papierowej). Ponadto w zakresie stanowiącym informację publiczną dane będą ujawniane każdemu zainteresowanemu taką informacją lub publikowane w BIP Urzędu – wyłącznie jeśli dane będą upubliczniane.5. Pani/Pana dane osobowe b
ędą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa dot. archiwizacji to jest 10 lat od zakończenia sprawy. Okres ten może ulec zmianie ze względu na zmianę przepisów prawa.6. Przys
ługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.7. Przys
ługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego ds. ochrony danych osobowych - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, iż przepisy RODO zostały naruszone.8. Podanie przez Pani
ą/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Jest Pani/Pan zobowiązana/y do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie pozostawienie sprawy bez rozpoznania.9. Pani/Pana dane osobowe nie b
ędą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania, o którym mowa w art. 22 RODO.FORMULARZE:
Wniosek o udzielenie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Załączniki
Wniosek o udzielenie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami (44kB) | ![]() |
![]() |
wniosek pdf (562.3kB) | ![]() |
![]() |
Metadane
Źródło informacji: | Marek Mierczyk |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Marek Mierczyk |
Data wprowadzenia: | 2015-07-06 11:28:01 |
Opublikował: | Marek Mierczyk |
Data publikacji: | 2015-07-06 11:29:03 |
Ostatnia zmiana: | 2018-09-04 11:22:50 |
Ilość wyświetleń: | 1432 |