
KM 30 - PRZEDŁUŻENIE CZASOWEGO WYCOFANIA POJAZDU Z RUCHU
NR Karty: KM.1611.30.2019
TYTUŁ KARTY/ NAZWA PROCEDURY: PRZEDŁUŻENIE CZASOWEGO WYCOFANIA POJAZDU
Z RUCHU.
-
Wycofania pojazdów z ruchu dokonuje się na okres nie mniej niż 2 miesiące i nie więcej niż 24 miesiące. Okres ten może zostać przedłużony, jednakże łączny okres wycofania pojazdu z ruchu nie może przekroczyć 48 miesięcy, licząc od dnia wydania decyzji o czasowym wycofaniu z ruchu.
-
Przedłużenia czasowego wycofania pojazdu z ruchu dokonuje, na wniosek właściciela pojazdu lub podmiotu polskiego, któremu pojazd powierzyła zagraniczna osoba fizyczna lub prawna, ten sam starosta (w miastach na prawach powiatu - prezydent miasta), który wydał decyzję o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu.
-
W Piekarach Śląskich organem właściwym do przedłużenia czasowego wycofania pojazdu z ruchu jest Prezydent Miasta Piekary Śląskie.
-
Wypełniony formularz wniosku.
-
Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty.
-
Dokument określający tożsamość właściciela:
-
Osoba fizyczna: dowód osobisty.
-
Osoby prowadzące działalność gospodarczą oraz spółki cywilne:
-
Dokument tożsamości - dla każdej osoby fizycznej, na którą jest zarejestrowany pojazd;
-
Umowa spółki zarejestrowana w Urzędzie Skarbowym – w przypadku spółki cywilnej.
-
-
-
Umowa obowiązkowego ubezpieczenia OC (do wglądu).
-
Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo potwierdzona kopia) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
SPOSÓB DOSTARCZENIA DOKUMENTÓW:
-
Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
-
Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP (www.sekap.pl) - –opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP,
-
Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
-
Złożyć bezpośrednio w Wydziale Komunikacji Urzędu Miasta Piekary Śląskie w godzinach jego pracy tj.: poniedziałek 7:30 - 16:30 wtorek - czwartek 7:30 - 15:00 piątek 7:30 – 13:30, pokój nr 101 - I piętro. Numer telefonu: (32) 39 39 333.
-
-
Dokumenty do wglądu należy przedstawić:
-
W sytuacji bezpośredniego kontaktu z Wydziałem Komunikacji - przy składaniu wniosku.
-
W sytuacji korzystania ze skrzynki PeUP lub drogi pocztowej - dostarczyć bezpośrednio do urzędu, jako uzupełnienie wcześniej przesłanego wniosku lub przesłać pocztą, a urząd po dokonaniu odpowiednich czynności dokumenty te odeśle na wskazany adres.
-
-
Dokumenty, które mają być dostarczone w oryginałach lub uwierzytelnionych kopiach należy złożyć bezpośrednio w Wydziale Komunikacji lub przesłać pocztą tradycyjną.
-
W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni.
OPŁATY:
-
W przypadku wycofania pojazdu z ruchu na okres dłuższy niż 2 miesiące, opłatę powiększa się za każdy kolejny miesiąc czasowego wycofania pojazdu z ruchu o: 4 PLN (od 3 do 12 miesiąca), 2 PLN (od 13 do 24 miesiąca) i 0,25 PLN (od 25 do 48 miesiąca).
Wpłata na konto bankowe: PKO Bank Polski SA Urząd Miasta Piekary Śląskie 97 1020 2313 0000 3602 0556 3517.
-
Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN.
Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
Wpłata na konto bankowe: PKO Bank Polski SA Urząd Miasta Piekary Śląski 08 1020 2313 0000 3802 0556 3566.
-
Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto właściwego urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.
Kasa Urzędu Miasta ul. Bytomska 84 pokój nr 01 - parter Numer telefonu: (32) 39 39 318 Godziny urzędowania: poniedziałek 7:30 - 16:30 wtorek - czwartek 7:30 - 15:00 piątek 7:30 – 13:30
-
Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku.
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
-
Niezwłocznie po złożeniu kompletnego wniosku, w przypadku rejestracji drogą elektroniczną po dostarczeniu oryginałów dokumentów, wydawana jest decyzja administracyjna o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu bądź decyzja o odmowie w/w wycofania pojazdu z ruchu.
-
Dokumenty odbierane są osobiście, przez umocowanego pełnomocnika, za okazaniem dowodu osobistego lub za pośrednictwem poczty, za potwierdzeniem odbioru (na koszt właściciela).
INFORMACJE NA TEMAT PRZEBIEGU SPRAWY:
-
Sprawa załatwiana jest niezwłocznie.
-
Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:
-
Drogą elektroniczną poprzez skrzynkę kontaktową PeUP.
-
Poprzez pocztę tradycyjną.
-
Osobiście w siedzibie Wydziału Komunikacji Urzędu Miasta Piekary Śląskie w godzinach jego pracy tj.: poniedziałek 7:30 - 16:30 wtorek - czwartek 7:30 - 15:00 piątek 7:30 – 13:30, pokój nr 101 -
I piętro. Numer telefonu: (32) 39 39 333.
-
TRYB ODWOŁAWCZY:
-
Tryb odwoławczy nie występuje.
SKARGI I WNIOSKI:
-
Skargi i wnioski związane z pracą urzędu można składać na jeden z poniższych sposobów:
-
Pisemnie przy pomocy formularza elektronicznego Skarga lub Wniosek dostępnego w dziale Inne, poprzez skrzynkę kontaktową PeUP (www.sekap.pl).
-
Pisemnie pocztą tradycyjną.
-
Pisemnie bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
-
Ustnie bezpośrednio u wyznaczonego pracownika urzędu.
-
Skargi i wnioski przyjmuje Prezydent Miasta lub upoważniona osoba w każdy poniedziałek w godz. 13:00 - 17:00. ul.Bytomska 84, Numer telefonu: (32) 39 39 358.
-
Skargi i wnioski są wolne od opłat.
-
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz.U. z 2018 poz. 1990 z późn. zm.).
-
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej ( tekst jednolity Dz. U. z 2019r. poz. 1000).
-
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 grudnia 2004 r. w sprawie czasowego wycofania pojazdów z ruchu (Dz. U. z 2004 r. Nr 285, poz. 2856 z późn. zm.).
FORMULARZ : Wniosek o czasowe wycofanie pojazdu z ruchu.
Informacje podawane w przypadku zbierania danych od osoby, której dane dotyczą.
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami:
1. Administratorem danych osobowych, które zostały nam przez Pana/Panią przekazane jest Prezydent Miasta Piekary Śląskie z siedzibą przy ul. Bytomskiej 84, 41-940 Piekary Śląskie, tel. +48 (32) 39-39-411 (sekretariat); e-mail: um@piekary.pl, bip.piekary.pl;
2. W sprawach z zakresu ochrony swoich danych osobowych, ma Pani/Pan prawo skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych wyznaczonym przez administratora:
-
drogą mailową na adres dane.osobowe@piekary.pl
-
pisemnie na adres siedziby Administratora wskazany powyżej.
Jakakolwiek zmiana osoby wyznaczonej na Inspektora ochrony danych nie będzie wpływała na wskazane sposoby kontaktu.
3. Pani/Pana dane będą przetwarzane w następujących celach i zgodnie z następującymi podstawami prawnymi:
- dokonanie rejestracji pojazdów oraz innych działań administracyjnych związanych z prowadzeniem ewidencji pojazdów– na podstawie rozdziału 2 oraz art. 66a i art. 132 ust.6 ustawy z dnia 20 czerwca
1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, zgodnie z art. 6 ust.1 lit. c i lit e RODO
- prowadzenie ewidencji pojazdów oraz ich właścicieli i niektórych posiadaczy –na podstawie § 9 rozporzadzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności
organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach, zgodnie z art.6 ust. 1 lit. c i lit. e RODO.
-zasilanie Centralnej Ewidencji Pojazdów – na podstawie art. 80b ust 2 ustawy - Prawo o ruchu drogowym, zgodnie z art. 6 ust.1 lit. c i lit e RODO.
4.Z poszanowaniem poufnego charakteru Pani/Pana danych, w tym stosując mechanizmy minimalizujące liczbę przekazywanych danych oraz ograniczając możliwość przekazywania danych o charakterze wrażliwym, Pani/Pana dane mogą być ujawniane podmiotom i osobom upoważnionym na podstawie przepisów prawa: operatorowi pocztowemu lub kurierowi, w celu przekazywania korespondencji papierowej oraz podmiotom przetwarzającym:
-Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych SA z siedzibą przy ul. Sanguszki 1, 00-222 Warszawa, której powierzono dane w celu wytworzenia i dostarczenia Administratorowi dokumentów komunikacyjnych
- Asseco Data Systems S.A. z siedzibą przy ul. Podolskiej 21, 81-321 Gdynia, której powierzono dane w związku z asystą techniczną zintegrowanego systemu wspomagania zarządzania miastem w Urzędzie Miasta Piekary Śląskie,
- LTC Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Pabianickiej 159/161, 93-490 Łódź, której powierzono dane w związku z asystą techniczną elektronicznego systemu obiegu dokumentów w Urzędzie Miasta Piekary Śląskie.
Ponadto w zakresie stanowiącym informację publiczną dane będą ujawnione każdemu zainteresowanemu taka informacja lub publikowane w BIP Urzędu – wyłącznie jeśli dane będą upubliczniane.
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do realizacji celu/celów, o którym/ch mowa w ust. 3. Po zrealizowaniu tego celu dane osobowe będą przechowywane w celach archiwalnych przez okres okres 10 lat od dnia wyrejestrowania pojazdu lub zmiany właściwości miejscowej organu rejestrujacego. Okres przechowywania może ulec zmianie ze względu na zmiany przepisów prawa.
6.Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo do żądania ich sprostowania w takim zakresie, w jakim wskazane dane są niezgodne ze stanem faktycznym, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Ponadto ma Pani/Pan prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz do przenoszenia danych, jeżeli są one przetwarzane na podstawie zgody lub w celu zawarcia i realizacji umowy. W celu skorzystania z ww. należy skontaktować się z administratorem lub Inspektorem Ochrony Danych.
7.Administrator danych osobowych, w przypadkach wskazanych w art. 17 ust. 3 lit. b RODO, ma prawo odmówić usunięcia Pani/Pana danych osobowych.
8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego ds. ochrony danych osobowych – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, iż przepisy RODO zostały naruszone;
9. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym załatwienia sprawy związanej z rejestracją pojazdu. Jest Pani/Pan zobowiązana/y do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości załatwienia wnioskowanej sprawy.
10. Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania, o którym mowa w art. 22.
11. Podanie adresu poczty elektronicznej/nr telefonu komórkowego jest dobrowole, jeśli informację taką podano to zostanie ona wykorzystana do poinformowania Pani/Pana o gotowym do odbioru dowodzie rejestracyjnym.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Załączniki
KM30 (110.2kB) | ![]() |
![]() |
wniosek o czasowe wycofanie pojazdu z ruchu (90.5kB) | ![]() |
![]() |
KM30 (55.5kB) | ![]() |
![]() |
wniosek o czasowe wycofanie pojazdu z ruchu (40.5kB) | ![]() |
![]() |
Metadane
Źródło informacji: | Danuta Swoboda |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Danuta Swoboda |
Data wprowadzenia: | 2013-08-21 13:36:33 |
Opublikował: | Danuta Swoboda |
Data publikacji: | 2013-08-22 13:45:59 |
Ostatnia zmiana: | 2019-09-19 08:55:27 |
Ilość wyświetleń: | 1697 |